Bahagian Pentadbiran

E-mail Print PDF

FUNGSI

  1. Pentadbiran Am
    • Urusan mel (pos laju, surat berdaftar, kiriman bungkusan, surat keluar masuk dan lain-lain
    • Mengurus dan mengawal rekod, fail dan dokumen dalam keadaan terpelihara dan selamat
  2. Urusetia program atau majlis rasmi yang ditetapkan
    • Urusan pengedaran,
    • kawalan dan simpanan semua pekeliling.
    • Keperluan peralatan dan kelengkapan pejabat
  3. Pengurusan Perjawatan Merancang keperluan sumber manusia
    • Mengendali proses pengambilan staf baru (akademik dan non-akademik).
    • Menguruskan proses lapor diri staf yang baru.
    • Pelantikan pensyarah sambilan dan pensyarah sambilan sepenuh masa (part time / full time).
    • Pertukaran staf dalaman dan pertukaran antara kampus.
    • Pengesahan dalam perkhidmatan .
    • Menguruskan penyambungan kontrak perkhidmatan.
    • Menyelaras urusan perletakan jawatan (tetap / kontrak).
  4. Pengurusan Prestasi Dan Peningkatan Kerjaya
    • Urusan penilaian prestasi tahunan.
    • Penyediaan maklumat dan laporan penilaian untuk Panel Sumber Manusia.
    • Penyelaras urusan kenaikan pangkat.
    • Menyelaras proses permohonan peperiksaan perkhidmatan, KPSL, PTK.
  5. Latihan Dan Pembangunan Staf
    • Merancang keperluan program latihan dan pembangunan staf (akademik dan non-akademik).
    • Mengendali dan mengawal rekod latihan dan pembangunan staf (akademik dan non-akademik).
    • Mengurus permohonan menghadiri kursus/ bengkel/ latihan/ seminar anjuran dalaman atau luaran .
    • Menyelaras permohonan biasiswa staf dan Tenaga pengajar Muda (TPM).
  6. Perkhidmatan Dan Kebajikan Staf Kemudahan perubatan
    • Skim sara ubat
    • Skim Khairat Kematian
    • Skim Insuran Berkelompok
    • Sumbangan derma
    • Bantuan pengurusan jenazah
    • Bantuan bencana alam
    • Pinjaman perumahan, kenderaan dan komputer
    • Persaraan staf (bersara wajib / pilihan)
    • Urusan pakaian seragam staf
  7. Perkhidmatan Pengangkutan / Kenderaan
    • Menyediakan pengangkutan kepada staf dan pelajar.
    • Mengendalikan urusan pembelian kenderaan.
    • Menguruskan pendaftaran permit, cukai jalan, insurans, PUSPAKOM.
    • Penyelenggaraan dan pembaikan kerosakan.
    • Menguruskan bekalan bahan api dan bayaran tol.
  8. Urusan Pembelian Dan Pembayaran
    • Bil elektrik dan air
    • Bil telefon
    • Rawatan perubatan
    • Urusan sewaan mesin fotostat
    • Bayaran setem / franking machine